torsdag 24. desember 2009

2000

Noize: The Residents-Santa's Dog

Jeg vil,jeg ønsker det inderlig.For ham og for meg og for dem.Det kan godt være fake,om man faker riktig og overbevisende-men jeg får det jo ikke til!

Et snev av julestemning da evertyrerne pyntet treet utpå kvelden.Jeg vet knapt hva godt jeg skal gjøre for ham.Beholde jakken på...ikke minne ham på det.
Han lyttet lenge,stilte påkrevde spørsmål om omfang og omstendigheter,til hvilket jeg svarte med mitt patetiske forsvar og løy for megselv.Nå trår de omtrent på glasskår rundt meg,uten at de på noen måte behøver,det var ikke det jeg mente!Jeg mente ingenting.Jeg mener aldri noe,jeg sier aldri noe innenfor disse tusen veggene som ikke har beskyttet meg mot annet enn vær og vind.

Julestemningen kommer i natt.Det må den bare.Værsåsnill?

Jeg skrur voldsomt og intenst på humørknappen,sent og tidlig,fra ytterpunkt til ytterpunkt.Vi er så lost in space.
Forelsket og tilfredstilt og smiler på alle bilder.
Det kan kansje muligens trygt bli jul idag,men om jeg får ta det litt rolig i svingene hadde jeg satt så utrolig stor pris på det..

På forhånd takk,tuner inn på en annen kanal ganske straks og da ser jeg tilgivelse i enden av tunnelen din.Hører henne i telefonen i rommet ved siden av,og vet hun ikke kan takle et sekund alene.Hun låser døren og lever ut et ungdomsopprør jeg ikke har sett maken til.Det er natt tre ganger i døgnet,det er limt inn bilder fra den negative fotorullen på innsiden av øyenlokkene mine,jeg har alt som betyr noe skrevet på svenskt i håndflata mi,og ingen,ingen,ingen har opplevd deg som jeg har og du er MIN.

Ingen kommentarer: