mandag 29. desember 2008

Flash-light,nightmares,sudden explosions

Noize: Cinema Strange-Intermezzo Bright Euphoria

Hjelpe meg,jeg sov hele natten!

Pelle vandrer halvskadd rundt, haltende på hvert ett ben. Fant han på det vanlige skjulestedet etter at bestemor hadde lett hele huset og frustert dro på butikken idet jeg lovte å ransake huset. Ransake og ransake-han lå jo der. Med blanke øyne, med blødende sår.

Byen kom og gikk, jeg løp rundt på alle bena, stort sett.
Og den tredje lidenskapen var fantastisk å være vitne til. De hadde det virkelig gøy-mellom vinflasker og orkester-musikk.

Jeg var nesten en del av det.

Dagen derpå vandret jeg langs byen jeg skal vekk ifra. Trodde det skulle være noe som ville holde meg igjen, men alt jeg klarte å forestille meg var bare vage minner fra sjanglende steg "hjem". Det er jo ikke verdt det. Det er jo ikke verdt det i hele tatt.

Hjem tilslutt, med en forventet blomster-potte i hodet. Dt var i det minste godt ment. Søvn og te-kopper i flertall ned i magen på en-to-tre. Natten med blåbær og Radio, for ikke å si vifte-ovnen, siden det var så kaldt.
Trodde kansje jeg hadde bestemt meg den åttende gangen jeg våknet for å sjekke.Ikke vet jeg.
Kaldt nå også, men fire-ny-innkjøpte sorter te redder meg,skitten fremdeles og dusjen venter, men Pelle ligger på dør-karmen. Venter litt.


Ingen kommentarer: